Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2013 01:03 - 258
Автор: martosblack Категория: Лични дневници   
Прочетен: 973 Коментари: 0 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

П.: Как да обуздая ума?
М.: Крадецът ще предаде ли себе си? Умът ще намери ли себе си? Умът не може да търси ума. Ти си игнорирал това, което е реално и се държиш за ума, който е нереален и в същото време се опитваш да откриеш какво е той. В дълбок сън имаше ли ум? Нямаше. Сега той е тук. Следователно е непостоянен. Може ли умът да бъде открит от теб? Ти не си ума. Ти си мислиш, че си ума и затова ме питаш как да се обуздае. Ако съществуваше, той можеше да бъде обуздан. Но той не съществува. Разбери тази истина чрез изследване. Да търсиш нереалното е безполезно. Затова търси реалността, т.е. Себето. Това е начинът да владееш ума. Има само едно Реално нещо.
П.: Какво е това Реално нещо?
М.: Това, което E. Останалите неща са единствено проявления. Разнообразието не е негова природа. Ние четем принтираните думи върху хартията, но игнорираме хартията, която е тяхна основа. Подобно, ти си отнесен от проявленията на ума и изпускаш задния план. Чия е вината?
П.: Себето има ли ограничения?
М.: Какво имаш предвид под Себе?
П.: Индивидуалната душа е Себето.
М.: Какво е индивидуалната душа? Има ли разлика между двете наименования или са идентични?
Всяко ново проявление е длъжно да изчезне. Всичко създадено със сигурност ще бъде унищожено. Вечното не е нито родено, нито умира. Сега ние бъркаме проявленията с реалността. Проявлението носи в себе си собствения си край. Кое е това, което се появява като ново? Ако не можеш да вникнеш, отдай се безрезервно на субстрата на проявленията; тогава реалността ще бъде разкрита като остатък.
П.: Какво се случва с човек след смъртта?
М.: Ангажирай се с живото настояще. Бъдещето ще се погрижи само за себе си. Не се безпокой за бъдещето. Състоянието преди сътворението и процеса на сътворяване са упоменати в свещените писания, за да познаеш настоящето. Понеже казваш, че си роден, затова те се съгласяват и прибавят, че Бог те е създал.
Но виждаш ли Бог или нещо друго в дълбок сън? Ако Бог беше реален, защо той не засиява също и докато спиш дълбоко? Ти си винаги присъстващ, ти си същият, какъвто си докато спиш дълбоко. Ти не си различен от този в дълбокия сън. Но защо трябва да има разлика в чувствата или преживяванията в тези две състояния?
Ти задаваше ли въпроси за раждането си, докато спиш дълбоко или пък за това къде отиваш след смъртта? Защо мислиш за всичко това сега в будно състояние? Остави това което е родено да мисли за раждането и за неговия лек, за неговата причина и за крайните резултати.
Какво е раждането? Дали то се отнася за тялото или за „аз-мисълта”? „Азът” отделен ли е от тялото или е идентичен с него? Как се появява тази „аз-мисъл”? Твоята истинска природа „аз-мисълта” ли е или е нещо друго?
П.: Кой ще зададе тези въпроси?
М.: Точно така. Това е то. Няма край всичко това.
П.: Тогава не трябва ли да поддържаме тишина?
М.: Съмненията не те засягат, когато объркването (моха) е преодоляно.
П.: Вашето изказване води до прекратяване на вичара (изследването).
М.: Ако се прекрати атма-вичара (себеизследването), лока-вичара (изследване на света) идва на негово място. (Смях в залата)
Заеми се със Себеизследване и тогава не-аза ще изчезне. Ще остане само Себето. Това е себеизследване на Себето. Едничката дума Себе е еквивалент на ума, тялото, човека, индивида, Върховното и всичко останало. ~ Разговор 238

6. Тъй като някои свещени текстове казват, че висшето състояние е това, в което сетивните органи и умът са напълно унищожени, как това състояние е съвместимо с тялото и сетивата?

Ако това беше така, нямаше да има разлика между висшето състояние и състоянието на дълбок сън. Освен това, как може то да бъде наречено естествено състояние, ако то съществува по едно време, а в друго не? Това, което беше споменато по-горе (във въпроса), се случва с някои хора, в съответствие с тяхната карма (прарабдха), за известно време или до самата им смърт. Това не може да бъде разглеждано правилно като крайното състояние. Ако беше така, това щеше да значи, че всички велики души и Господ, които са автори на Ведическите произведения (джнана грантхите) и Ведите, са непросветлени. Ако висшето състояние е това, в което нито сетивата, нито умът съществуват, и не по начина по който те съществуват, как може това да бъде върховното състояние (папипурнам)? Тъй като единствено кармата е отговорна за действието и бездействието на мъдреците, великите души декларират, че единствено сахаджа нирвикалпа (естественото състояние без концепции) е висшето състояние.

7. Каква е разликата между обикновения дълбок сън и бодърстващия дълбок сън (джаграт сушупти)?

В обикновения дълбок сън, просто няма мисли, но също така няма и осъзнаване. В будния дълбок сън има само осъзнаване. Затова е наречен бодърстване, докато спиш, т.е. дълбок сън, в който има осъзнаване.

8. Защо Себето е описано едновременно като четвъртото състояние (турия) и като отвъд четвъртото състояние (туриятита)?

Турия значи четвърто. Преживяващите (дживите) трите състояния на будност, сън със съновидения и дълбок сън, познати като вишва, тайджаса и праджна, които се скитат последователно в тези три състояния, не са Себето. Именно за да се изясни, че Себето е различно от тях и е свидетел на тези състояния е наречено четвърто (турия). Когато това се узнае, трите преживяващи изчезват и идеята, че Себето е свидетел, което е четвъртото също изчезва. Затова Себето в описано като отвъд четвъртото (туриятита).


ИЗ ""Духовни наставления""



Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: martosblack
Категория: Лични дневници
Прочетен: 538936
Постинги: 291
Коментари: 112
Гласове: 7498